Yabancı Dil Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Temel Alanında Edebiyat Aracılığıyla İngilizce Öğretimi Eğitimi

Yabancı Dil Eğitimi Öğretmen Yetiştirme Temel Alanında Edebiyat Aracılığıyla İngilizce Öğretimi Eğitimi

10-11 Ekim 2024 tarihinde gerçekleştirilecek olan proje kapsamında verilen eğitimler ve eğitmenlerin listesi aşağıdaki gibidir.

Eğitmenlerin Listesi:

Araştırmacının İsmi

Üniversitesi

Doç. Dr. Önder ÇAKIRTAŞ

Bingöl Üniversitesi

Doç. Dr. Şule OKUR OĞLU ÖZÜN

Süleyman Demirel Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Eren BOLAT

Hitit Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Üstün KAPLAN

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Yeşim Sultan AKBAY

Süleyman Demirel Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Çilem AYDOĞDU

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Yasemin BAYSAL

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇAN

Bitlis Eren Üniversitesi

Yardımcı Personel:

 

 

Yardımcı Personel

Nimetullah KORKUT

Bingöl Üniversitesi

Murathan GÜNDOĞDU

Bingöl Üniversitesi

Şeyda Sert

Bingöl Üniversitesi

Reşit TAYSI

Bingöl Üniversitesi

Bilim Kurulu:

İsim

Üniversite

Doç. Dr. Mustafa KIRCA

Çankaya Üniversitesi

Doç. Dr. Serkan ERTİN

Bartın Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Eyüp SEVİNÇ

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Sevcan IŞIK

İnönü Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Münevver BARTAMAY

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Özlem ULUCAN

Bingöl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Ömer Aytaç AYKAÇ

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Şahin KIZILTAŞ

Btlis Eren Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Onur EKER

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi İlker ÖZÇELK

Süleyman Demirel Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin YEŞİLÇINAR

Muş Alparslan Üniversitesi

 

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

08:00 - 08:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş

08:00 - 08:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Drama Öğretimi için Teknikler

Doç. Dr. Önder ÇAKIRTAŞ

Dr. Öğr. Üyesi Eren BOLAT

DERS KONUSU: Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş, öğrencileri edebiyatın dil öğrenimindeki rolüyle tanıştırır. Edebi türler, kültürel bağlam ve edebi analiz yoluyla dil becerilerinin geliştirilmesi gibi çeşitli konuları kapsar. Ders, eleştirel düşünmeyi, çok kültürlü perspektifleri ve yaratıcılığı teşvik ederek edebiyatı etkili bir şekilde kullanan öğretim yöntemlerini vurgular. Ayrıca, edebiyata maruz kalmanın dil edinimini ve yeterliliğini nasıl geliştirdiğini araştırırken, öğrencilerin edebi metinlere katılımını ve anlayışını değerlendirmek için değerlendirme stratejilerini de ele alır.

DERS KONUSU:

“Drama Öğretimi Teknikleri” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında dramatik edebiyatla etkili bir şekilde ilgilenmek için bir dizi öğretim stratejisi ve metodolojisini keşfedeceklerdir. Ders, diyalog, sahne yönergeleri ve dramatik yapı da dahil olmak üzere bir edebi form olarak dramanın benzersiz özelliklerini inceleyerek başlayacaktır. Öğrenciler, dramatik metinlerin olay örgüsü gelişimi, karakter motivasyonu ve tematik unsurlar gibi çeşitli unsurlarını, örnek sahnelerin yakından okunması ve tartışılması yoluyla analiz edeceklerdir. Karakterlerin niyetlerini yorumlama, alt metni anlama ve metin ile performans arasındaki ilişkiyi analiz etme stratejileri de dahil olmak üzere, okuduğunu anlama ve performans becerilerini geliştirmeye yönelik teknikler tanıtılacaktır. Ders ayrıca, dil becerilerini geliştirmek ve metinle anlamlı etkileşimi teşvik etmek için dramayı rol oynama, senaryo analizi ve performans atölyeleri gibi dil öğretim etkinliklerine entegre etme yöntemlerini de kapsayacaktır. Pratik örnekler ve interaktif tartışmalar aracılığıyla öğrenciler, öğretimin nasıl iskelelendirileceği, dramatik metinlerin farklı yeterlilik seviyelerine nasıl uyarlanacağı ve dil edinimini kolaylaştıran ve teatral hikaye anlatımını takdir eden ilgi çekici öğrenme deneyimlerinin nasıl oluşturulacağı konusunda fikir sahibi olacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş” konulu kapsamlı bir derste öğrenciler, dil edinimini ve kültürel anlayışı geliştirmek için edebi çalışmanın çeşitli yönlerini inceleyeceklerdir. Şiir, düzyazı, drama ve kurgu gibi edebi türlerin keşfiyle başlayarak, öğrenciler her birinin tanımlayıcı özelliklerini ve kurallarını kavrayacaklardır. Daha sonra, edebi analizle meşgul olacaklar, metinleri temalar, sembolizm ve karakter gelişimi açısından incelemeyi öğreneceklerdir. Toplumsal normların, tarihi olayların ve kültürel perspektiflerin edebi eserleri nasıl şekillendirdiğine odaklanan tartışmalarla edebiyatın kültürel bağlamını anlamak çok önemli hale gelir. Dil becerilerinin geliştirilmesi, edebiyatın okuduğunu anlama, kelime bilgisi, dilbilgisi ve yazma yeterliliğini geliştirmek için bir araç olarak hizmet etmesiyle iç içe geçmiştir. Öğretim yöntemleri, farklı yeterlilik seviyelerine ve öğrenme stillerine hitap edecek şekilde uyarlanmış rol yapma, okuyucu tiyatrosu ve multimedya sunumları gibi aktif öğrenme stratejilerini vurgulayacaktır. Farklı kültürlerden edebiyat eserlerinin tanıtılması kültürlerarası anlayış ve empatiyi geliştirirken, sorgulama, yazarın niyetini analiz etme ve alternatif yorumları dikkate alma yoluyla eleştirel düşünmeyi teşvik eder. Ayrıca, öğrenciler edebiyata maruz kalmanın otantik dil girdisi ve kapsamlı okuma fırsatları sağlayarak dil edinimini nasıl zenginleştirdiğini keşfedeceklerdir. Son olarak, değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin edebi metinleri anlama, eleştirel düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını değerlendirmek için tasarlanmış sınavlar, denemeler, sunumlar ve yaratıcı projeler de dahil olmak üzere bir dizi yaklaşımı kapsayacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Drama Öğretimi Teknikleri” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, tiyatro edebiyatının çok yönlü dünyasını ve dil öğretimindeki uygulamalarını keşfetmeye başlayacaklardı. Başlangıçta, dramanın belirgin özelliklerini inceleyerek diyalog, sahne yönergeleri ve dramatik yapı gibi unsurların hikaye anlatımındaki rollerini anlayacaklar. Daha sonra öğrenciler, karakter gelişimi, olay örgüsü dinamikleri ve tematik derinlik de dahil olmak üzere dramatik metinlerin temel bileşenlerini analiz edecek, her sahnenin nüanslarını aydınlatmak için yakın okuma tekniklerini ve işbirliğine dayalı tartışmaları kullanacaklardır. Karakter motivasyonlarını deşifre etmek, alt metin ipuçlarını tanımlamak ve dil ile eylem arasındaki etkileşimi araştırmak gibi okuduğunu anlama ve performans becerilerini geliştirmeye yönelik pratik stratejiler tanıtılacaktır. Ayrıca, ders, dramayı dil öğretimine entegre etmek için interaktif rol yapma alıştırmalarından senaryo analizi atölyelerine kadar yenilikçi yöntemleri öne çıkaracak, dramatik sanatlara olan tutkuyu ateşlerken dil yeterliliğini ve kültürel farkındalığı geliştirecektir. Uygulamalı etkinlikler, yansıtıcı tartışmalar ve işbirliğine dayalı projeler sayesinde öğrenciler, dil edinimi ve sanatsal ifade için dinamik bir araç olarak dramanın dönüştürücü gücünden yararlanmak için gerekli araçlar ve ilhamla donatılmış olarak ortaya çıkacaktır.

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Drama Öğretimi için Teknikler

Doç. Dr. Önder ÇAKIRTAŞ

Dr. Öğr. Üyesi Eren BOLAT

DERS KONUSU:

Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş, öğrencileri edebiyatın dil öğrenimindeki rolüyle tanıştırır. Edebi türler, kültürel bağlam ve edebi analiz yoluyla dil becerilerinin geliştirilmesi gibi çeşitli konuları kapsar. Ders, eleştirel düşünmeyi, çok kültürlü perspektifleri ve yaratıcılığı teşvik ederek edebiyatı etkili bir şekilde kullanan öğretim yöntemlerini vurgular. Ayrıca, edebiyata maruz kalmanın dil edinimini ve yeterliliğini nasıl geliştirdiğini araştırırken, öğrencilerin edebi metinlere katılımını ve anlayışını değerlendirmek için değerlendirme stratejilerini de ele alır.

DERS KONUSU:

“Drama Öğretimi Teknikleri” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında dramatik edebiyatla etkili bir şekilde ilgilenmek için bir dizi öğretim stratejisi ve metodolojisini keşfedeceklerdir. Ders, diyalog, sahne yönergeleri ve dramatik yapı da dahil olmak üzere bir edebi form olarak dramanın benzersiz özelliklerini inceleyerek başlayacaktır. Öğrenciler, dramatik metinlerin olay örgüsü gelişimi, karakter motivasyonu ve tematik unsurlar gibi çeşitli unsurlarını, örnek sahnelerin yakından okunması ve tartışılması yoluyla analiz edeceklerdir. Karakterlerin niyetlerini yorumlama, alt metni anlama ve metin ile performans arasındaki ilişkiyi analiz etme stratejileri de dahil olmak üzere, okuduğunu anlama ve performans becerilerini geliştirmeye yönelik teknikler tanıtılacaktır. Ders ayrıca, dil becerilerini geliştirmek ve metinle anlamlı etkileşimi teşvik etmek için dramayı rol oynama, senaryo analizi ve performans atölyeleri gibi dil öğretim etkinliklerine entegre etme yöntemlerini de kapsayacaktır. Pratik örnekler ve interaktif tartışmalar aracılığıyla öğrenciler, öğretimin nasıl iskelelendirileceği, dramatik metinlerin farklı yeterlilik seviyelerine nasıl uyarlanacağı ve dil edinimini kolaylaştıran ve teatral hikaye anlatımını takdir eden ilgi çekici öğrenme deneyimlerinin nasıl oluşturulacağı konusunda fikir sahibi olacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Dil Öğretiminde Edebiyata Giriş” konulu kapsamlı bir derste öğrenciler, dil edinimini ve kültürel anlayışı geliştirmek için edebi çalışmanın çeşitli yönlerini inceleyeceklerdir. Şiir, düzyazı, drama ve kurgu gibi edebi türlerin keşfiyle başlayarak, öğrenciler her birinin tanımlayıcı özelliklerini ve kurallarını kavrayacaklardır. Daha sonra, edebi analizle meşgul olacaklar, metinleri temalar, sembolizm ve karakter gelişimi açısından incelemeyi öğreneceklerdir. Toplumsal normların, tarihi olayların ve kültürel perspektiflerin edebi eserleri nasıl şekillendirdiğine odaklanan tartışmalarla edebiyatın kültürel bağlamını anlamak çok önemli hale gelir. Dil becerilerinin geliştirilmesi, edebiyatın okuduğunu anlama, kelime bilgisi, dilbilgisi ve yazma yeterliliğini geliştirmek için bir araç olarak hizmet etmesiyle iç içe geçmiştir. Öğretim yöntemleri, farklı yeterlilik seviyelerine ve öğrenme stillerine hitap edecek şekilde uyarlanmış rol yapma, okuyucu tiyatrosu ve multimedya sunumları gibi aktif öğrenme stratejilerini vurgulayacaktır. Farklı kültürlerden edebiyat eserlerinin tanıtılması kültürlerarası anlayış ve empatiyi geliştirirken, sorgulama, yazarın niyetini analiz etme ve alternatif yorumları dikkate alma yoluyla eleştirel düşünmeyi teşvik eder. Ayrıca, öğrenciler edebiyata maruz kalmanın otantik dil girdisi ve kapsamlı okuma fırsatları sağlayarak dil edinimini nasıl zenginleştirdiğini keşfedeceklerdir. Son olarak, değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin edebi metinleri anlama, eleştirel düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını değerlendirmek için tasarlanmış sınavlar, denemeler, sunumlar ve yaratıcı projeler de dahil olmak üzere bir dizi yaklaşımı kapsayacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Drama Öğretimi Teknikleri” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, tiyatro edebiyatının çok yönlü dünyasını ve dil öğretimindeki uygulamalarını keşfetmeye başlayacaklardı. Başlangıçta, dramanın belirgin özelliklerini inceleyerek diyalog, sahne yönergeleri ve dramatik yapı gibi unsurların hikaye anlatımındaki rollerini anlayacaklar. Daha sonra öğrenciler, karakter gelişimi, olay örgüsü dinamikleri ve tematik derinlik de dahil olmak üzere dramatik metinlerin temel bileşenlerini analiz edecek, her sahnenin nüanslarını aydınlatmak için yakın okuma tekniklerini ve işbirliğine dayalı tartışmaları kullanacaklardır. Karakter motivasyonlarını deşifre etmek, alt metin ipuçlarını tanımlamak ve dil ile eylem arasındaki etkileşimi araştırmak gibi okuduğunu anlama ve performans becerilerini geliştirmeye yönelik pratik stratejiler tanıtılacaktır. Ayrıca, ders, dramayı dil öğretimine entegre etmek için interaktif rol yapma alıştırmalarından senaryo analizi atölyelerine kadar yenilikçi yöntemleri öne çıkaracak, dramatik sanatlara olan tutkuyu ateşlerken dil yeterliliğini ve kültürel farkındalığı geliştirecektir. Uygulamalı etkinlikler, yansıtıcı tartışmalar ve işbirliğine dayalı projeler sayesinde öğrenciler, dil edinimi ve sanatsal ifade için dinamik bir araç olarak dramanın dönüştürücü gücünden yararlanmak için gerekli araçlar ve ilhamla donatılmış olarak ortaya çıkacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Uygun Edebi Metinlerin Seçilmesi

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etme

Doç. Dr. Şule OKUR OĞLU ÖZÜN

Dr. Öğr. Üyesi Çilem AYDOĞDU

DERS KONUSU:

Dil öğretimi için “Uygun Edebi Metinleri Seçme” konusuna odaklanan bir derste, öğrenciler dil öğrenme hedefleri, öğrenci ilgi alanları ve yeterlilik seviyeleri ile uyumlu metinleri seçme stratejilerini öğreneceklerdir. Ders, kültürel uygunluk, dilsel karmaşıklık, tür çeşitliliği ve tematik uygunluk gibi metin seçimi kriterlerini kapsayacaktır. Vaka çalışmaları ve örnekler aracılığıyla öğrenciler, metinleri öğrencilerin ilgisini çekme, dil edinimini teşvik etme ve eleştirel düşünmeyi teşvik etme potansiyelleri açısından nasıl değerlendireceklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, dil öğrenenler arasında kültürlerarası anlayış ve empatiyi teşvik etmek için farklı sesleri ve bakış açılarını dahil etmenin önemini tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, örnek metinlerin analiz edilmesini, belirli dil öğretimi bağlamlarına uygunluklarının değerlendirilmesini ve edebiyatı dil öğretimine etkili bir şekilde entegre eden ders planlarının tasarlanmasını içerebilir.

DERS KONUSU:

“Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etmek” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil becerileri edinimini geliştirmek için edebi metinleri dil öğrenme etkinliklerine sorunsuz bir şekilde entegre etmek için yenilikçi yaklaşımları keşfedecekler. Ders, edebiyat ve dil edinimi arasındaki simbiyotik ilişkiyi vurgulayacak ve özgün edebi metinlere maruz kalmanın kelime dağarcığını, dilbilgisi kavrayışını, akıcı okumayı ve kültürel anlayışı nasıl zenginleştirdiğini vurgulayacaktır. Öğrenciler, yakın okuma, metin analizi ve yaratıcı yazma alıştırmaları gibi teknikleri kullanarak şiir, düzyazı, drama ve kurgu gibi farklı edebiyat türlerini dil becerileri derslerine dahil etmek için çeşitli stratejileri analiz edeceklerdir. Ayrıca ders, edebiyatın eleştirel düşünme becerilerini, kültürlerarası yetkinliği ve duygusal zekayı geliştirmedeki rolünü inceleyerek, öğrencilere edebiyatın dil edinimi ve kişisel zenginleşme için dinamik bir araç olarak gücü ve potansiyeli hakkında bütünsel bir anlayış sağlayacaktır. İnteraktif tartışmalar, uygulamalı etkinlikler ve pratik uygulama alıştırmaları sayesinde öğrenciler, dil becerilerini geliştirmek ve hikaye anlatma sanatına olan takdirlerini derinleştirmek için edebi metinlerden etkili bir şekilde yararlanma konusunda güven ve yeterlilik kazanacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Dil öğretimi için “Uygun Edebi Metinleri Seçme” konusuna odaklanan bir derste, öğrenciler dil öğrenme hedefleri, öğrenci ilgi alanları ve yeterlilik seviyeleri ile uyumlu metinleri seçme stratejilerini öğreneceklerdir. Ders, kültürel uygunluk, dilsel karmaşıklık, tür çeşitliliği ve tematik uygunluk gibi metin seçimi kriterlerini kapsayacaktır. Vaka çalışmaları ve örnekler aracılığıyla öğrenciler, metinleri öğrencilerin ilgisini çekme, dil edinimini teşvik etme ve eleştirel düşünmeyi teşvik etme potansiyelleri açısından nasıl değerlendireceklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, dil öğrenenler arasında kültürlerarası anlayış ve empatiyi teşvik etmek için farklı sesleri ve bakış açılarını dahil etmenin önemini tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, örnek metinlerin analiz edilmesini, belirli dil öğretimi bağlamlarına uygunluklarının değerlendirilmesini ve edebiyatı dil öğretimine etkili bir şekilde entegre eden ders planlarının tasarlanmasını içerebilir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etmek” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, edebi metinlerin dil öğrenme etkinliklerine sorunsuz bir şekilde entegre edilebileceği çok yönlü yolları keşfetmeye başlayacaklar. Başlangıçta, edebiyat ve dil edinimi arasındaki içsel bağlantıyı araştıracak, özgün metinlere maruz kalmanın kelime dağarcığını, dilbilgisi kavrayışını ve kültürel anlayışı nasıl zenginleştirdiğini anlayacaklardır. İlerleyen aşamalarda öğrenciler, edebiyatın çeşitli türlerini -şiir, düzyazı, drama ve kurgu- yakından okuma, metin analizi ve tartışma yoluyla benzersiz dilsel özelliklerini ve tematik unsurlarını ortaya çıkararak analiz edeceklerdir. Edebiyatı dil becerileri derslerine dahil etmek için edebi eserlerden ilham alan yaratıcı yazma alıştırmalarından karakterleri ve senaryoları hayata geçiren etkileşimli rol yapma etkinliklerine kadar pratik stratejiler tanıtılacaktır. Ayrıca, öğrenciler edebiyatın eleştirel düşünme becerilerini, empatiyi ve kültürlerarası yetkinliği geliştirmedeki rolünü keşfedecek, farklı kültürel bakış açılarının ve deneyimlerin edebi metinlerde nasıl yansıtıldığına dair içgörü kazanacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, işbirliğine dayalı projeler ve yansıtıcı tartışmalar yoluyla öğrenciler, edebiyatı dil becerilerinin geliştirilmesi, kişisel gelişim ve hikaye anlatımının gücünün yaşam boyu takdir edilmesi için dinamik bir araç olarak kullanma becerilerini ve güvenlerini geliştireceklerdir.

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Uygun Edebi Metinlerin Seçilmesi

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etme

Doç. Dr. Şule OKUR OĞLU ÖZÜN

Dr. Öğr. Üyesi Çilem AYDOĞDU

DERS KONUSU:

Dil öğretimi için “Uygun Edebi Metinleri Seçme” konusuna odaklanan bir derste, öğrenciler dil öğrenme hedefleri, öğrenci ilgi alanları ve yeterlilik seviyeleri ile uyumlu metinleri seçme stratejilerini öğreneceklerdir. Ders, kültürel uygunluk, dilsel karmaşıklık, tür çeşitliliği ve tematik uygunluk gibi metin seçimi kriterlerini kapsayacaktır. Vaka çalışmaları ve örnekler aracılığıyla öğrenciler, metinleri öğrencilerin ilgisini çekme, dil edinimini teşvik etme ve eleştirel düşünmeyi teşvik etme potansiyelleri açısından nasıl değerlendireceklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, dil öğrenenler arasında kültürlerarası anlayış ve empatiyi teşvik etmek için farklı sesleri ve bakış açılarını dahil etmenin önemini tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, örnek metinlerin analiz edilmesini, belirli dil öğretimi bağlamlarına uygunluklarının değerlendirilmesini ve edebiyatı dil öğretimine etkili bir şekilde entegre eden ders planlarının tasarlanmasını içerebilir.

DERS KONUSU:

“Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etmek” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil becerileri edinimini geliştirmek için edebi metinleri dil öğrenme etkinliklerine sorunsuz bir şekilde entegre etmek için yenilikçi yaklaşımları keşfedecekler. Ders, edebiyat ve dil edinimi arasındaki simbiyotik ilişkiyi vurgulayacak ve özgün edebi metinlere maruz kalmanın kelime dağarcığını, dilbilgisi kavrayışını, akıcı okumayı ve kültürel anlayışı nasıl zenginleştirdiğini vurgulayacaktır. Öğrenciler, yakın okuma, metin analizi ve yaratıcı yazma alıştırmaları gibi teknikleri kullanarak şiir, düzyazı, drama ve kurgu gibi farklı edebiyat türlerini dil becerileri derslerine dahil etmek için çeşitli stratejileri analiz edeceklerdir. Ayrıca ders, edebiyatın eleştirel düşünme becerilerini, kültürlerarası yetkinliği ve duygusal zekayı geliştirmedeki rolünü inceleyerek, öğrencilere edebiyatın dil edinimi ve kişisel zenginleşme için dinamik bir araç olarak gücü ve potansiyeli hakkında bütünsel bir anlayış sağlayacaktır. İnteraktif tartışmalar, uygulamalı etkinlikler ve pratik uygulama alıştırmaları sayesinde öğrenciler, dil becerilerini geliştirmek ve hikaye anlatma sanatına olan takdirlerini derinleştirmek için edebi metinlerden etkili bir şekilde yararlanma konusunda güven ve yeterlilik kazanacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Dil öğretimi için “Uygun Edebi Metinleri Seçme” konusuna odaklanan bir derste, öğrenciler dil öğrenme hedefleri, öğrenci ilgi alanları ve yeterlilik seviyeleri ile uyumlu metinleri seçme stratejilerini öğreneceklerdir. Ders, kültürel uygunluk, dilsel karmaşıklık, tür çeşitliliği ve tematik uygunluk gibi metin seçimi kriterlerini kapsayacaktır. Vaka çalışmaları ve örnekler aracılığıyla öğrenciler, metinleri öğrencilerin ilgisini çekme, dil edinimini teşvik etme ve eleştirel düşünmeyi teşvik etme potansiyelleri açısından nasıl değerlendireceklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, dil öğrenenler arasında kültürlerarası anlayış ve empatiyi teşvik etmek için farklı sesleri ve bakış açılarını dahil etmenin önemini tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, örnek metinlerin analiz edilmesini, belirli dil öğretimi bağlamlarına uygunluklarının değerlendirilmesini ve edebiyatı dil öğretimine etkili bir şekilde entegre eden ders planlarının tasarlanmasını içerebilir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Edebiyatı Dil Becerileri Derslerine Dahil Etmek” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, edebi metinlerin dil öğrenme etkinliklerine sorunsuz bir şekilde entegre edilebileceği çok yönlü yolları keşfetmeye başlayacaklar. Başlangıçta, edebiyat ve dil edinimi arasındaki içsel bağlantıyı araştıracak, özgün metinlere maruz kalmanın kelime dağarcığını, dilbilgisi kavrayışını ve kültürel anlayışı nasıl zenginleştirdiğini anlayacaklardır. İlerleyen aşamalarda öğrenciler, edebiyatın çeşitli türlerini -şiir, düzyazı, drama ve kurgu- yakından okuma, metin analizi ve tartışma yoluyla benzersiz dilsel özelliklerini ve tematik unsurlarını ortaya çıkararak analiz edeceklerdir. Edebiyatı dil becerileri derslerine dahil etmek için edebi eserlerden ilham alan yaratıcı yazma alıştırmalarından karakterleri ve senaryoları hayata geçiren etkileşimli rol yapma etkinliklerine kadar pratik stratejiler tanıtılacaktır. Ayrıca, öğrenciler edebiyatın eleştirel düşünme becerilerini, empatiyi ve kültürlerarası yetkinliği geliştirmedeki rolünü keşfedecek, farklı kültürel bakış açılarının ve deneyimlerin edebi metinlerde nasıl yansıtıldığına dair içgörü kazanacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, işbirliğine dayalı projeler ve yansıtıcı tartışmalar yoluyla öğrenciler, edebiyatı dil becerilerinin geliştirilmesi, kişisel gelişim ve hikaye anlatımının gücünün yaşam boyu takdir edilmesi için dinamik bir araç olarak kullanma becerilerini ve güvenlerini geliştireceklerdir.

Öğle Yemeği Arası

 

Öğle Yemeği Arası

 

13:30 -14:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Düzyazı Öğretimi için Teknikler

13:30 -14:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Using Literature to Teach Cultural Competence

Dr. Öğr. Üyesi Yeşim Sultan AKBAY

Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇAN

DERS KONUSU:

“Düzyazı Öğretim Teknikleri ”ne odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında düzyazı edebiyatla etkili bir şekilde ilgilenmek için bir dizi strateji ve metodolojiyi keşfedeceklerdir. Ders, edebi bir form olarak düzyazının kendine has özelliklerini anlamak, anlatı yapısını, karakter gelişimini ve tematik unsurları analiz etmek gibi çeşitli yönleri kapsayacaktır. Öğrenciler, yakın okuma, özetleme ve metin analizi yoluyla okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin yanı sıra eleştirel düşünme ve yorumlamayı teşvik etmeye yönelik stratejileri de inceleyeceklerdir. Ders ayrıca, dil becerilerini geliştirmek ve metinle anlamlı etkileşimi teşvik etmek için düzyazı metinlerini rol yapma, okur tiyatrosu ve yaratıcı yazma alıştırmaları gibi dil öğretim etkinliklerine entegre etmenin yollarını keşfedecektir. Pratik örnekler ve interaktif tartışmalar aracılığıyla öğrenciler, öğretimin nasıl iskelelendirileceği, düzyazı metinlerinin farklı yeterlilik seviyelerine nasıl uyarlanacağı ve dil edinimini kolaylaştıran ve edebiyatı takdir eden ilgi çekici öğrenme deneyimlerinin nasıl oluşturulacağı konusunda fikir sahibi olacaklardır.

DERS KONUSU:

“Kültürel Yetkinliği Öğretmek için Edebiyatı Kullanmak” konulu bir derste öğrenciler edebiyat ve kültürel anlayış arasındaki dinamik kesişimi keşfedecek ve edebiyatın empati, hoşgörü ve kültürler arası farkındalığı teşvik etmek için güçlü bir araç olduğunu kabul edeceklerdir. Ders, edebiyatın farklı kültürel perspektifler, değerler ve deneyimler hakkında içgörü sağlamadaki rolünü vurgulayacak ve öğrencilerin insan çeşitliliğinin karmaşıklığı ve zenginliği konusunda daha derin bir takdir geliştirmelerini sağlayacaktır. Çeşitli kültürel geçmişlerden gelen edebi metinlerin analizi yoluyla öğrenciler, yazarların kimlik, gelenek ve sosyal normlar temalarını nasıl ele aldıklarını inceleyecek, kültürel farklılıklar ve benzerlikler üzerine eleştirel düşünme ve diyaloğu teşvik edeceklerdir. Edebiyatı kültürel yetkinlik eğitimine dahil etmek için özgün metinleri keşfetmek, kültürel temalar üzerine tartışmaları kolaylaştırmak ve kültürlerarası diyalog ve anlayışı teşvik eden etkinliklere katılmak gibi pratik stratejiler tanıtılacaktır. Öğrenciler, insan deneyiminin karmaşıklığını yansıtan edebi anlatılara kendilerini kaptırarak, giderek daha fazla birbirine bağlanan ve çok kültürlü bir dünyada empati, saygı ve kültürel duyarlılıkla yol almak için gerekli becerileri ve bakış açısını kazanacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Düzyazı Öğretme Teknikleri” üzerine detaylı bir derste, öğrenciler ilk olarak düzyazının anlatı yapısı, dil kullanımı ve hikaye anlatma teknikleri de dahil olmak üzere edebi bir form olarak özelliklerini keşfedeceklerdir. Ardından, örnek metinlerin yakından okunması ve tartışılması yoluyla olay örgüsü gelişimi, karakterizasyon, ortam ve temalar gibi çeşitli düzyazı kurgu unsurlarını analiz edeceklerdir. Ana fikirleri belirleme, kilit noktaları özetleme ve metinden çıkarımlar yapma stratejileri de dahil olmak üzere okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik teknikler tanıtılacaktır. Öğrenciler, karakter motivasyonlarını analiz etme, hikaye yaylarını izleme ve biçim ile içerik arasındaki ilişkiyi keşfetme gibi düzyazı anlayışlarını geliştirmek için tasarlanmış etkinliklere katılacaklardır. Ayrıca, ders eleştirel düşünme ve yorumlamayı teşvik eden yöntemleri kapsayacak, öğrencileri farklı bakış açılarını dikkate almaya, yazarın seçimlerini değerlendirmeye ve metin ile daha geniş kültürel, sosyal veya tarihsel bağlamlar arasında bağlantılar kurmaya teşvik edecektir. Öğrencileri düzyazı metinlerle etkin bir şekilde meşgul etmek için teknolojiyi, multimedya kaynaklarını ve işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerini dahil etmek de dahil olmak üzere pratik öğretim stratejileri tartışılacaktır. Etkileşimli alıştırmalar ve rehberli uygulamalar yoluyla, öğrenciler dil sınıflarında düzyazı edebiyatı öğretmek için beceri ve güven geliştirecek, dil edinimini, eleştirel okuryazarlığı ve hikaye anlatımının gücüne daha derin bir takdiri teşvik edeceklerdir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Kültürel Yetkinliği Öğretmek için Edebiyatı Kullanmak” konulu kapsamlı bir derste öğrenciler, edebiyatın kültürel anlayış ve empati geliştirmede oynadığı derin rolü çok yönlü bir şekilde keşfetmeye başlayacaklar. İlk olarak, kültürel yetkinlik kavramını inceleyecekler ve bunu farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili bir şekilde iletişim kurma ve etkileşimde bulunma becerisi olarak anlayacaklar. Çeşitli kültürleri ve zaman dilimlerini kapsayan edebi metinlerin analizi yoluyla öğrenciler, yazarların kültürel normları, değerleri ve perspektifleri aktarmak için hikaye anlatımını nasıl kullandıklarını inceleyeceklerdir. Kimlik, gelenek, göç ve toplumsal normlar gibi temaları keşfetmek için eleştirel tartışmalara ve yansıtıcı etkinliklere katılacaklar, kültürel çeşitliliğin karmaşıklığı ve bizi birleştiren evrensel insan deneyimleri hakkında içgörü kazanacaklar. Edebiyatı kültürel yetkinlik eğitimine dahil etmek için metinlerin yakından okunması, kültürel temalar üzerine grup tartışmaları ve öğrencileri farklı kültürel geçmişlerden gelen karakterlerle empati kurmaya teşvik eden yaratıcı projeler gibi pratik stratejiler tanıtılacaktır. Edebi anlatıların zengin dokusuna kendilerini kaptıran öğrenciler, günümüzün birbirine bağlı küresel toplumunda empati, saygı ve kültürel duyarlılıkla yol almak için gerekli beceri ve zihniyeti geliştireceklerdir.

14:30 -15:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Düzyazı Öğretimi için Teknikler

14:30 -15:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Using Literature to Teach Cultural Competence

Dr. Öğr. Üyesi Yeşim Sultan AKBAY

Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇAN

DERS KONUSU:

“Düzyazı Öğretim Teknikleri ”ne odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında düzyazı edebiyatla etkili bir şekilde ilgilenmek için bir dizi strateji ve metodolojiyi keşfedeceklerdir. Ders, edebi bir form olarak düzyazının kendine has özelliklerini anlamak, anlatı yapısını, karakter gelişimini ve tematik unsurları analiz etmek gibi çeşitli yönleri kapsayacaktır. Öğrenciler, yakın okuma, özetleme ve metin analizi yoluyla okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin yanı sıra eleştirel düşünme ve yorumlamayı teşvik etmeye yönelik stratejileri de inceleyeceklerdir. Ders ayrıca, dil becerilerini geliştirmek ve metinle anlamlı etkileşimi teşvik etmek için düzyazı metinlerini rol yapma, okur tiyatrosu ve yaratıcı yazma alıştırmaları gibi dil öğretim etkinliklerine entegre etmenin yollarını keşfedecektir. Pratik örnekler ve interaktif tartışmalar aracılığıyla öğrenciler, öğretimin nasıl iskelelendirileceği, düzyazı metinlerinin farklı yeterlilik seviyelerine nasıl uyarlanacağı ve dil edinimini kolaylaştıran ve edebiyatı takdir eden ilgi çekici öğrenme deneyimlerinin nasıl oluşturulacağı konusunda fikir sahibi olacaklardır.

DERS KONUSU:

“Kültürel Yetkinliği Öğretmek için Edebiyatı Kullanmak” konulu bir derste öğrenciler edebiyat ve kültürel anlayış arasındaki dinamik kesişimi keşfedecek ve edebiyatın empati, hoşgörü ve kültürler arası farkındalığı teşvik etmek için güçlü bir araç olduğunu kabul edeceklerdir. Ders, edebiyatın farklı kültürel perspektifler, değerler ve deneyimler hakkında içgörü sağlamadaki rolünü vurgulayacak ve öğrencilerin insan çeşitliliğinin karmaşıklığı ve zenginliği konusunda daha derin bir takdir geliştirmelerini sağlayacaktır. Çeşitli kültürel geçmişlerden gelen edebi metinlerin analizi yoluyla öğrenciler, yazarların kimlik, gelenek ve sosyal normlar temalarını nasıl ele aldıklarını inceleyecek, kültürel farklılıklar ve benzerlikler üzerine eleştirel düşünme ve diyaloğu teşvik edeceklerdir. Edebiyatı kültürel yetkinlik eğitimine dahil etmek için özgün metinleri keşfetmek, kültürel temalar üzerine tartışmaları kolaylaştırmak ve kültürlerarası diyalog ve anlayışı teşvik eden etkinliklere katılmak gibi pratik stratejiler tanıtılacaktır. Öğrenciler, insan deneyiminin karmaşıklığını yansıtan edebi anlatılara kendilerini kaptırarak, giderek daha fazla birbirine bağlanan ve çok kültürlü bir dünyada empati, saygı ve kültürel duyarlılıkla yol almak için gerekli becerileri ve bakış açısını kazanacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Düzyazı Öğretme Teknikleri” üzerine detaylı bir derste, öğrenciler ilk olarak düzyazının anlatı yapısı, dil kullanımı ve hikaye anlatma teknikleri de dahil olmak üzere edebi bir form olarak özelliklerini keşfedeceklerdir. Ardından, örnek metinlerin yakından okunması ve tartışılması yoluyla olay örgüsü gelişimi, karakterizasyon, ortam ve temalar gibi çeşitli düzyazı kurgu unsurlarını analiz edeceklerdir. Ana fikirleri belirleme, kilit noktaları özetleme ve metinden çıkarımlar yapma stratejileri de dahil olmak üzere okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik teknikler tanıtılacaktır. Öğrenciler, karakter motivasyonlarını analiz etme, hikaye yaylarını izleme ve biçim ile içerik arasındaki ilişkiyi keşfetme gibi düzyazı anlayışlarını geliştirmek için tasarlanmış etkinliklere katılacaklardır. Ayrıca, ders eleştirel düşünme ve yorumlamayı teşvik eden yöntemleri kapsayacak, öğrencileri farklı bakış açılarını dikkate almaya, yazarın seçimlerini değerlendirmeye ve metin ile daha geniş kültürel, sosyal veya tarihsel bağlamlar arasında bağlantılar kurmaya teşvik edecektir. Öğrencileri düzyazı metinlerle etkin bir şekilde meşgul etmek için teknolojiyi, multimedya kaynaklarını ve işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerini dahil etmek de dahil olmak üzere pratik öğretim stratejileri tartışılacaktır. Etkileşimli alıştırmalar ve rehberli uygulamalar yoluyla, öğrenciler dil sınıflarında düzyazı edebiyatı öğretmek için beceri ve güven geliştirecek, dil edinimini, eleştirel okuryazarlığı ve hikaye anlatımının gücüne daha derin bir takdiri teşvik edeceklerdir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Kültürel Yetkinliği Öğretmek için Edebiyatı Kullanmak” konulu kapsamlı bir derste öğrenciler, edebiyatın kültürel anlayış ve empati geliştirmede oynadığı derin rolü çok yönlü bir şekilde keşfetmeye başlayacaklar. İlk olarak, kültürel yetkinlik kavramını inceleyecekler ve bunu farklı kültürel geçmişlerden gelen bireylerle etkili bir şekilde iletişim kurma ve etkileşimde bulunma becerisi olarak anlayacaklar. Çeşitli kültürleri ve zaman dilimlerini kapsayan edebi metinlerin analizi yoluyla öğrenciler, yazarların kültürel normları, değerleri ve perspektifleri aktarmak için hikaye anlatımını nasıl kullandıklarını inceleyeceklerdir. Kimlik, gelenek, göç ve toplumsal normlar gibi temaları keşfetmek için eleştirel tartışmalara ve yansıtıcı etkinliklere katılacaklar, kültürel çeşitliliğin karmaşıklığı ve bizi birleştiren evrensel insan deneyimleri hakkında içgörü kazanacaklar. Edebiyatı kültürel yetkinlik eğitimine dahil etmek için metinlerin yakından okunması, kültürel temalar üzerine grup tartışmaları ve öğrencileri farklı kültürel geçmişlerden gelen karakterlerle empati kurmaya teşvik eden yaratıcı projeler gibi pratik stratejiler tanıtılacaktır. Edebi anlatıların zengin dokusuna kendilerini kaptıran öğrenciler, günümüzün birbirine bağlı küresel toplumunda empati, saygı ve kültürel duyarlılıkla yol almak için gerekli beceri ve zihniyeti geliştireceklerdir.

15:30 -16:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Şiir Öğretimi için Teknikler

15:30 -16:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Edebi Etkinliklerin Ölçme ve Değerlendirmesi

Dr. Öğr. Üyesi Yasemin BAYSAL

Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Üstün KAPLAN

DERS KONUSU:

“Şiir Öğretme Teknikleri” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında şiirsel metinlerle etkili bir şekilde ilgilenmek için çeşitli pedagojik yaklaşımları inceleyeceklerdir. Ders, dil kullanımı, biçim, imgeler ve sembolizm de dahil olmak üzere şiirin benzersiz özelliklerinin keşfini kapsayacaktır. Öğrenciler, anlam ve estetik etkiye nasıl katkıda bulunduklarını anlamak için kafiye, vezin ve kıta kalıpları gibi farklı şiirsel formları ve yapıları inceleyeceklerdir. Mecazi dilin kodunu çözme, şiirsel araçları tanımlama ve tematik unsurları yorumlama stratejileri de dahil olmak üzere, akıcı okumayı ve şiiri anlamayı teşvik etmeye yönelik teknikler tartışılacaktır. Ders ayrıca, öğrencilerin şiirsel ifadenin sanatına ve duygusal rezonansına olan takdirlerini artırmak için performansa dayalı etkinlikler, görsel temsiller ve işbirlikçi yorumlama alıştırmaları gibi şiir öğretimi için yaratıcı yöntemleri keşfedecektir. Etkileşimli tartışmalar, uygulamalı etkinlikler ve örnek şiirlerin analizi yoluyla öğrenciler, dil sınıflarında etkili bir şekilde şiir öğretmek için pratik beceriler ve öğretim stratejileri geliştirecek, dil yeterliliğini, eleştirel düşünmeyi ve şiirsel dilin güzelliği ve karmaşıklığıyla daha derin bir bağlantı kurmayı teşvik edeceklerdir.

DERS KONUSU:

“Edebi Etkinliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi ”ne adanmış bir derste öğrenciler, edebi temelli öğrenme deneyimlerinde öğrencilerin katılımını ve anlayışını etkili bir şekilde değerlendirmenin yöntem ve ilkelerini keşfedeceklerdir. Ders, ister okuduğunu anlama, ister eleştirel analiz, yaratıcı ifade ya da performans içeriyor olsun, değerlendirme stratejilerini belirli öğrenme hedefleriyle ve edebi etkinliklerin doğasıyla uyumlu hale getirmenin önemini vurgulayacaktır. Öğrenciler, metinsel yorumlama, eleştirel düşünme, dil yeterliliği ve edebi sanat için takdir de dahil olmak üzere edebi katılımın çok yönlü boyutlarını yakalayan değerlendirme kriterleri tasarlamayı öğreneceklerdir. Vaka çalışmaları, örnekler ve işbirlikçi tartışmalar yoluyla öğrenciler, öğrencilerin edebi etkinliklerdeki ilerlemelerini ve başarılarını değerlendirmek, anlamlı geri bildirim sağlamak ve edebiyat anlayışlarında ve takdirlerinde sürekli büyüme ve gelişmeyi teşvik etmek için gerekli becerileri ve araçları geliştireceklerdir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Şiir Öğretme Teknikleri” üzerine kapsamlı bir derste, öğrenciler öncelikle dil, biçim ve imge kullanımı da dahil olmak üzere şiirin benzersiz özelliklerini keşfedeceklerdir. Bir şiirin genel anlamına ve estetik çekiciliğine nasıl katkıda bulunduklarını anlamak için kafiye şemaları, vezin ve kıta kalıpları gibi çeşitli şiirsel formları ve yapıları analiz edeceklerdir. Mecazi dilin kodunu çözme, metafor, benzetme ve sembolizm gibi şiirsel araçları tanımlama ve tematik unsurları yorumlama stratejileri de dahil olmak üzere akıcı okumayı ve şiiri anlamayı teşvik eden teknikler tanıtılacaktır. Öğrenciler, şiir okumaları, performansa dayalı alıştırmalar ve işbirliğine dayalı yorumlama projeleri gibi şiire olan beğenilerini derinleştirmek için tasarlanmış yaratıcı etkinliklere katılacaklardır. Ayrıca ders, öğrencilerin şiirsel metinlerle etkileşimini artırmak için teknoloji ve multimedya kaynaklarını entegre etme yöntemlerini de kapsayacaktır. Rehberli uygulama ve etkileşimli tartışmalar yoluyla öğrenciler, dil sınıflarında etkili bir şekilde şiir öğretmek için pratik beceriler ve öğretim stratejileri geliştirecek, dil yeterliliğini, eleştirel düşünmeyi ve şiirsel dilin sanatsallığı ve duygusal rezonansıyla daha derin bir bağlantı kuracaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Edebi Etkinliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, edebi temelli öğrenme çabalarında öğrencilerin katılımını ve kavrayışını değerlendirmenin inceliklerini araştıracaklardır. Başlangıçta, okuduğunu anlama sınavları, analitik denemeler, yaratıcı projeler veya performans değerlendirmeleri gibi farklı edebi etkinlik türlerine göre uyarlanmış çeşitli değerlendirme yöntemlerini keşfedeceklerdir. Öğrenciler, öğrencilerin edebi kavram ve becerilere hakimiyetini değerlendirirken geçerlilik, güvenilirlik ve adalet gibi faktörleri göz önünde bulundurarak etkili değerlendirme tasarımının ilkelerini inceleyeceklerdir. Belirli öğrenme hedefleri ve standartlarıyla uyumlu değerlendirme kriterleri geliştirmeye yönelik pratik stratejiler tanıtılacak ve öğrencilerin metin analizi ve eleştirel yorumlamadan dilsel yeterlilik ve sanatsal ifadeye kadar edebi katılımın karmaşıklığını yakalayan dereceli puanlama anahtarları ve puanlama kılavuzları oluşturmaları sağlanacaktır. Ayrıca öğrenciler, zamanında geri bildirim sağlamada ve öğrencilerin zaman içindeki ilerlemelerini izlemede biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmenin rolünü tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, vaka çalışmaları ve akran geribildirim alıştırmaları sayesinde öğrenciler, değerlendirme okuryazarlığı becerilerini geliştirecek ve öğrencilerin edebi etkinliklerdeki başarılarını açıklık, adalet ve titizlikle değerlendirmek için güven ve yetkinlik kazanacaklardır.

 

16:30 -17:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Şiir Öğretimi için Teknikler

16:30 -17:15
Ders Saati: 1

DERS ADI: Edebi Etkinliklerin Ölçme ve Değerlendirmesi

Dr. Öğr. Üyesi Yasemin BAYSAL

Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Üstün KAPLAN

DERS KONUSU:

“Şiir Öğretme Teknikleri” üzerine odaklanan bir derste öğrenciler, dil öğretimi bağlamlarında şiirsel metinlerle etkili bir şekilde ilgilenmek için çeşitli pedagojik yaklaşımları inceleyeceklerdir. Ders, dil kullanımı, biçim, imgeler ve sembolizm de dahil olmak üzere şiirin benzersiz özelliklerinin keşfini kapsayacaktır. Öğrenciler, anlam ve estetik etkiye nasıl katkıda bulunduklarını anlamak için kafiye, vezin ve kıta kalıpları gibi farklı şiirsel formları ve yapıları inceleyeceklerdir. Mecazi dilin kodunu çözme, şiirsel araçları tanımlama ve tematik unsurları yorumlama stratejileri de dahil olmak üzere, akıcı okumayı ve şiiri anlamayı teşvik etmeye yönelik teknikler tartışılacaktır. Ders ayrıca, öğrencilerin şiirsel ifadenin sanatına ve duygusal rezonansına olan takdirlerini artırmak için performansa dayalı etkinlikler, görsel temsiller ve işbirlikçi yorumlama alıştırmaları gibi şiir öğretimi için yaratıcı yöntemleri keşfedecektir. Etkileşimli tartışmalar, uygulamalı etkinlikler ve örnek şiirlerin analizi yoluyla öğrenciler, dil sınıflarında etkili bir şekilde şiir öğretmek için pratik beceriler ve öğretim stratejileri geliştirecek, dil yeterliliğini, eleştirel düşünmeyi ve şiirsel dilin güzelliği ve karmaşıklığıyla daha derin bir bağlantı kurmayı teşvik edeceklerdir.

DERS KONUSU:

“Edebi Etkinliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi ”ne adanmış bir derste öğrenciler, edebi temelli öğrenme deneyimlerinde öğrencilerin katılımını ve anlayışını etkili bir şekilde değerlendirmenin yöntem ve ilkelerini keşfedeceklerdir. Ders, ister okuduğunu anlama, ister eleştirel analiz, yaratıcı ifade ya da performans içeriyor olsun, değerlendirme stratejilerini belirli öğrenme hedefleriyle ve edebi etkinliklerin doğasıyla uyumlu hale getirmenin önemini vurgulayacaktır. Öğrenciler, metinsel yorumlama, eleştirel düşünme, dil yeterliliği ve edebi sanat için takdir de dahil olmak üzere edebi katılımın çok yönlü boyutlarını yakalayan değerlendirme kriterleri tasarlamayı öğreneceklerdir. Vaka çalışmaları, örnekler ve işbirlikçi tartışmalar yoluyla öğrenciler, öğrencilerin edebi etkinliklerdeki ilerlemelerini ve başarılarını değerlendirmek, anlamlı geri bildirim sağlamak ve edebiyat anlayışlarında ve takdirlerinde sürekli büyüme ve gelişmeyi teşvik etmek için gerekli becerileri ve araçları geliştireceklerdir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Şiir Öğretme Teknikleri” üzerine kapsamlı bir derste, öğrenciler öncelikle dil, biçim ve imge kullanımı da dahil olmak üzere şiirin benzersiz özelliklerini keşfedeceklerdir. Bir şiirin genel anlamına ve estetik çekiciliğine nasıl katkıda bulunduklarını anlamak için kafiye şemaları, vezin ve kıta kalıpları gibi çeşitli şiirsel formları ve yapıları analiz edeceklerdir. Mecazi dilin kodunu çözme, metafor, benzetme ve sembolizm gibi şiirsel araçları tanımlama ve tematik unsurları yorumlama stratejileri de dahil olmak üzere akıcı okumayı ve şiiri anlamayı teşvik eden teknikler tanıtılacaktır. Öğrenciler, şiir okumaları, performansa dayalı alıştırmalar ve işbirliğine dayalı yorumlama projeleri gibi şiire olan beğenilerini derinleştirmek için tasarlanmış yaratıcı etkinliklere katılacaklardır. Ayrıca ders, öğrencilerin şiirsel metinlerle etkileşimini artırmak için teknoloji ve multimedya kaynaklarını entegre etme yöntemlerini de kapsayacaktır. Rehberli uygulama ve etkileşimli tartışmalar yoluyla öğrenciler, dil sınıflarında etkili bir şekilde şiir öğretmek için pratik beceriler ve öğretim stratejileri geliştirecek, dil yeterliliğini, eleştirel düşünmeyi ve şiirsel dilin sanatsallığı ve duygusal rezonansıyla daha derin bir bağlantı kuracaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

“Edebi Etkinliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi” konulu ayrıntılı bir derste öğrenciler, edebi temelli öğrenme çabalarında öğrencilerin katılımını ve kavrayışını değerlendirmenin inceliklerini araştıracaklardır. Başlangıçta, okuduğunu anlama sınavları, analitik denemeler, yaratıcı projeler veya performans değerlendirmeleri gibi farklı edebi etkinlik türlerine göre uyarlanmış çeşitli değerlendirme yöntemlerini keşfedeceklerdir. Öğrenciler, öğrencilerin edebi kavram ve becerilere hakimiyetini değerlendirirken geçerlilik, güvenilirlik ve adalet gibi faktörleri göz önünde bulundurarak etkili değerlendirme tasarımının ilkelerini inceleyeceklerdir. Belirli öğrenme hedefleri ve standartlarıyla uyumlu değerlendirme kriterleri geliştirmeye yönelik pratik stratejiler tanıtılacak ve öğrencilerin metin analizi ve eleştirel yorumlamadan dilsel yeterlilik ve sanatsal ifadeye kadar edebi katılımın karmaşıklığını yakalayan dereceli puanlama anahtarları ve puanlama kılavuzları oluşturmaları sağlanacaktır. Ayrıca öğrenciler, zamanında geri bildirim sağlamada ve öğrencilerin zaman içindeki ilerlemelerini izlemede biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmenin rolünü tartışacaklardır. Uygulamalı etkinlikler, vaka çalışmaları ve akran geribildirim alıştırmaları sayesinde öğrenciler, değerlendirme okuryazarlığı becerilerini geliştirecek ve öğrencilerin edebi etkinliklerdeki başarılarını açıklık, adalet ve titizlikle değerlendirmek için güven ve yetkinlik kazanacaklardır.

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=8